الأربعاء، 10 أغسطس 2016

اعادة ضبط الهيدروليك المساعد الخلفي

لتعويض نقص زيت الهدروليك في المساعد الخلفي.

1) ضع الدراجة على الكرسي الاوسط.
2) تشغيل مفتاح على Acc الملحقات وتنزيل الهدروليك على "0".
3) إزالة المقعد والشنطه اليمين الجانبية (فقط تحريكها).

4) إزالة الرفرف الخلفي.
5) إزالة البراغي الثلاث داخل الشنطه اليمين الجانبية.
6) إزالة البراغي العلوي الخارجي  للشنطه اليمين الجانبية.
7) الآن إمالة الجزء السفلي من الشنطه .
8) الآن إزالة براغي محرك الهدروليك من الهيكل.
9) افصل السلك الرمادي .
10) افصل السلك الاخر من المحرك.
11) الآن باستخدام منظف الفرامل ، رش مسمار الهوز ..
12) ضع علامة على اتجاه الهوز تحتاجها في وقت لاحق!
13) فك مسمار الهوزمن محرك الهدروليك.
14) ثبت راس الهوز اعلى من المساعد لتحفظ الزيت بالمساعد من عدم التسريب.
15) خذ مفك براغي نحيف ، وأدخله في حفرة الهوز في محرك الهدروليك، ودفع بقوة حتى يلامس اسفل المحرك.
16) الآن املاء الزيت (5W shock oil) حتى يصل الى الرقبة.
17)الان اربط الهوز حسب اتجاه العلامة التي عملتها سابقا.
18) جرب الهدروليك قبل تركيبه.


هدفك هو للاستماع الى تغيير الصوت في 0-1.










To refill the actuator. 

1) Place the bike on center stand.
2) Turn the ignition key to Accessory and lower your presets to "0'.
3) Remove the seat and side covers.
4) Remove the rear fender.
5) Remove the three bolts inside the right saddlebag.
6) Remove the bolt on the outside upper right of the saddlebag to the frame.
7) Now tilt out the bottom of the saddlebag and let it rest there-You do not have to disconnect anything further!
8 ) Now remove the 2-12mm & 1-10mm bolts from the Actuator securing it to the frame.
9) Now with a pair of needle nosed pliers-squeeze the push in cable holder for the Grey connector.
10) Now you can remove the other connector from the Actuator.
11) Now using brake clean, Spray the area at the banjo bolt/hose so it is clean-You'll be making marks on it there!.
12) Now with a sharpie-make a dot on the top of the banjo "Fitting". So you'll know which end is up later on!.
13) Now make a small line right under the dot you just made to the actuator body. What you are doing here is marking the Orientation of the banjo fitting to the actuator body!. Making Sure you put it back in the same place-this is Important so the hose doesn't get kinked when the actuator is bolted back on the frame later!!.
14) Now you can remove the 10mm banjo bolt from the hose.
15) Either with a helper or duct/masking tape-try and keep that end of the hose as high as you can so fluid doesn't drain out of it while you continue to the next step.(I run the tape up from the hose to the truck if working by myself!)This keeps the hose out of my way for the time being.
16) Now with a thin screwdriver, Insert it into the banjo bolt hole in the actuator, and push the seal piston down with a little pressure until it bottoms out. If you feel or hear it move?. Then try to push it down again until it stays down!. You're trying to fill as much of the actuator reservoir as possible here!.
17) Now you are ready to refill the actuator.it only takes a couple ounces to top it off.
18 ) Once you have it topped off, Now replace the hose according to the marks you made earlier.
19) Now before you bolt it back on-"Test it first"
20) Plug both connectors back in the actuator, an start the bike.
21) Listen for a "Sound" pitch change as you add presets. Once you hear it change sound-Let the button go, and look at the dash-If it's at "0" then you are done, If it at 1 or more. repeat the last steps to add a tad more fluid.

Your goal is to hear a sound change at 0-1.

هناك تعليق واحد:

Unknown يقول...

يعطيك العافية ماقصرت
احمد برناوي